Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




8 Haziran 2013 Cumartesi

Sınavlar ve Biz :)

Sınavları seven var mıdır acaba?
Hayatınızın geri kalanının tek bir günde sadece 2-3 saat içinde şekilleneceğini bilmek insanda nasıl bir duygu uyandırır?
Bu konuya nereden geldim önce oradan başlayayım.
Bugün kuzenimin çok sevdiğim kızı SBS'ye giriyor hatta şu dakikalarda sınavda. Çok çalıştığını, emek harcadığını bildiğim için ben de en az onun kadar heyecanlıyım; çünkü istediği lisenin olmasını, onun için hayırlı olacaksa, ben de istiyorum.
İlkokul 4'ten itibaren dershaneye gitmiş, 5. sınıfta sınava girmiş, 7 sene ortaokul-lisede okumuş sonra da iyi bir üniversite için sınava hazırlanmıştım.
Üniversiteden sonra biteceğini düşündüğüm sınavlar, Ales/Kpds vb. derken hep devam etti.
O kadar çok sınava girdim ki artık kendimce bir rutin bile oturtmuştum. Ne giyilir, ne zaman salonda olsam yeter, uğurlu kalemim hangisidir derken sınav heyecanı diye bir şey kalmamıştı bende.
Sonra fark ettim ki; sınav çok "an"lık bir şeydi.
Yani azıcık karnınız ağrısa, sınavda oturduğunuz yere fazlaca güneş girse ya da sınav görevlisi 7cm. topuklu giyse ve spor yapma amaçlı salonda yürüse halimiz harap olurdu.
Olabilirdi.
Niyetim sınav sisteminin kötülüğünden bahsetmek değil aslında.
Çünkü kötülemek bir şeyi değiştirmeyecek.
Belki bakış açımızı değiştirirsek olaya daha pozitif yaklaşabilir miyiz diye, sesli düşündüm :)
İnsan bazen yaşadığı olayın o kadar "içinde" oluyor ki "dışarıda" ne yaşandığına dair fikri kalmayabiliyor.
Mesela gireceğimiz sınav çoook önemliyse ve bizde çoook emek vermişsek, "hayırlısı olsun tabii canım" demek ne kadar kolay :)
Ama sonra bir bakıyorsun, gözüne koooocaman gelen sınav gelmiş geçmiş hatta hayat sana yeni "sınav"lar hazırlamış :)
Diyeceğim o ki, yaşadığımız hiçbir şey önemsiz değil elbette ama bizden ve sağlığımızdan kıymetli de değil.
Bunu şimdi, davulun sesi uzaklardayken söylüyorum tabii, tuzum da kuru :)
Ama belki bir yerlerde sınava hazırlanan biri okur da, benim gibi geç olmadan o an'ın tadını çıkarır belki belli mi olur :)
"Sınavlar ve biz" de bugünlük bu kadar olsun,sınav bitmeden bitireyim yazıyı değil mi :)
Kaynak: burada

HERKESE AN'LARIN TADINI YAKALAYABİLECEĞİ MUTLU HAFTA SONLARI DİLERİM :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...