Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




16 Temmuz 2013 Salı

3 Bilinmeyenli Bir Denklem: Kırmızı Kapaklı 1 Kitap :)

Bir süredir bir kitap arıyorum.
Bulamıyorum.
Neden mi?
Kitabın adını hatırlamıyorum.
Yazarın adını hatırlamıyorum.
Yayınevini hiç bilmiyorum.
Peki ben nasıl bir kitap arıyorum?
Kırmızı kapaklı :)
Bulamamam sanırım normal..

Kaynak: burada (orijinalininde oynama yapmak zorunda kaldım)
Geçen gün Sahaf Kitap'ta George Orwell'in bir kitabının tanıtım yazısına denk gelmiştim.
Orada yer alan son cümle sanırım beni anlatıyordu.
Sadece ben o kadar yaşlı değildim :)
"Sahafta çalışırken -eğer sahafta çalışmıyorsanız bu mekanı kafanızda çekici yaşlı beyefendilerin uçsuz bucaksız deri ciltli kitap sayfalarının arasında gezindiği bir tür cennet olarak canlandırmanız ne kadar da kolay- beni en çok etkileyen şey gerçek kitapseverlerin az bulunurluğu olmuştu. İlk baskı züppeleri, edebiyat sevdalılarından daha fazlaydı; ucuz ders kitapları için pazarlık yapan doğulu öğrenciler onlardan da çoktu; ama en çok yeğenleri için doğum günü hediyesi arayan kafası karışık kadınlar geliyordu. Örneğin 1897'de çok hoş bir kitap okumuş olan, kendisi için o kitabın bir nüshasını bulup bulamayacağınızı soran sevgili yaşlı hanımefendi. Ne yazık ki kitabın adını ya da yazarını hatırlamıyor, tıpkı hangi konuyla ilgili olduğunu da hatırlamadığı gibi; fakat kırmızı bir kapağının olduğunu unutmamış."

Yalnız olmadığıma sevinsem de bu yazının amacı size aklımda kalan birkaç parça anekdot ile birlikte kitabı tanıyıp tanımadığınızı sormak.
Şimdiye kadar bir dolu kitabevinde ve internette aradığımı sanırım söylememe gerek yok.
Aklıma gelen son şey ise bu kitabın sadece bir arayışta kalacağı ve gerçekten hatırlamaya çalıştığım kitabı bulamayacağım :)

Aklımda kalanlar:
- Kitabı okumadım.
- Kitabı geçen sene - muhtemelen yaz ayları gibi- kitap eklerinde görmüştüm (belki de kıştı)
- Polisiye/macera tarzında olduğunu anımsıyorum.
- İstanbul'da İstiklalde geçiyordu-sanırım-
- Baş karakter M. miydi Z. miydi sanırım öyle bir adı vardı(karıştırıyor olabilirim)
- Yazarı Türk'tü ve bir dolu kitabı yoktu -galiba-
- Kapağı kırmızıydı kesin.(ama artık bu bilgiden bile şüpheliyim)

Geçen senenin kitap eklerine, bu tarzdaki kitapların yer aldığı raflara ve hatta kırmızı kapaklı neredeyse tüm kitaplara baktım(Murat Menteş vb.)
Yok, bulamadım.

Hakikaten böyle bir kitap mı yok acaba :)

Ben bu kitabı neden arıyorum?
Ben bu tarz kitapları okumayı pek tercih etmem ancak kitap tanıtımlarında beni çeken birkaç nokta olmuştu(ki ne olduklarını da hatırlamıyorum) ve bu tarz (polisiye/macera vb.) kitapları seven bir arkadaşıma doğum günü hediyesi olarak verecektim. Ki doğum günü de geçen hafta geçti; ancak sonrasında da hediye edebilirim.

Bu çok bilinmeyenli denklemde kafasında bir şeyler canlanan, beni bir isme/yazara/kitaba yönlendirebilecek olan varsa lütfen yorum bıraksın ya da 2balik1kedi@gmail.com adresimize mail atsın.

Teşekkürler :)

18 yorum:

  1. Esmahan Aykol'un Tango İstanbul'u olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım ama değil. Galiba yazar erkekti :) Teşekkür ederim sevgili Kitaplık Kurdu :)

      Sil
  2. yazar celil oker olabilir mi acaba?

    http://www.idefix.com/kitap/celil-oker/urun_liste.asp?kid=22846

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an o sandım, heyecanlandım :) Ama değil-miş; yani internetten baktığım/anladığım kadarıyla.. Ben yine de bir kitapevinde Celil Oker kitaplarının önüne kamp kurayım; teşekkürler :)

      Sil
  3. Okuyunca aklıma bu kitap geldi, polisiye değil ama yazarın bunun dışında tüm kitapları polisiye.

    http://www.dr.com.tr/kitap/masal-masal-%C4%B1cinde/ahmet-umit/cocuk-ve-genclik/okul-oncesi-6-ay-5-yas/masal-hikaye-kitaplari/urunno=0000000359217

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyoğlu Rapsodisi ve Başkomiser Nevzat'tan şüphelendim ama değillermiş; Ahmet Ümit olsaydı sanırım hatırlardım :) Çok teşekkürler

      Sil
  4. (Çok eskilerde dahil) bir sürü polisiye kitap okudum ben, okuduklarımın arasında kırmızı olanları da var ama hangisi olduğunu nasıl anlayacaksınız bilemedim. Yayın yılı belli olsaydı yine daha net çözüm bulunurdu.
    Birde mail yazacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. "Nereden anlacağım" güzel bir soru ama anlarım/ hatırlarım gibi geliyor-sadece bir his- :) Bir de giriş kısmı -yine yanlış hatırlamıyorsam- İstikal'de bir barda geçiyor(muş)
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. "Beş Parasızdım ve Kadın Çok Güzeldi" olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir diyemeyeceğim çünkü ta kendisi :)
      Amanın ne kadar sevindim ne kadar :)
      Bu kitap bilindik bir kitap değil mi; kitapçılarda benim dikkatimi nasıl çekmemiş?
      Bir de gerçekten kırmızı kapaklı olduğunu doğru hatırlamışım :)
      Yalnız bu tür gerçekten polisiye mi?
      Bahsettiği bar "41"numaralı bar-mış; idefix'te kitabın içine göz attım :)
      Çok çok çok teşekkürler :)

      Sil
    2. Sevinmene sevindim :)
      Yazdıklarını okuyunca ilk aklıma gelen bu kitap oldu, ben polisiye diye biliyorum.
      Benim de arada oluyor böyle aradığım kitaplar :)

      Sil
    3. Bulamadıgın kitap olursa hemen söyle;ekibimiz sağlam :)

      Sil
  6. Biraz nette bakındım cık bulamadım ipucu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler emeğin için :) An itibarıyla bulundu :)

      Sil
  7. Herkese ne kadar teşekkür etsem az.
    Vaktinizi, emeğinizi verdiniz 3 bilinmeyenli bir denklem için :)
    Keşke önceden paylaşsaymışım da doğumgününe yetişseymiş :)
    Yardımlarınıza çok teşekkürler, kafama takılan az bilinmeyenli bir şey olursa yine sorma cesareti kazandım :)

    YanıtlaSil
  8. Bulmana çok sevindim. Biz de okuyalım artık. :) Kitabın yazarı görse/görüyorsa çok mutlu oluyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın :) Kitabın yazarı görse mutlu mu olur yoksa "benim kitabı nasıl unutur bu kız" mı der bilemedim :)

      Sil
    2. Benim gibi başka okurlar da kazandırdığını düşününce memnun olur bence :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...